Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Ukraińsko-Polski Kwestionariusz Analizy Rozwoju oraz Aktualnych Trudności Dzieci i Młodzieży
- autorzy: Bartosz M. Radtke, Urszula Sajewicz-Radtke, Katarzyna Sitnik-Warchulska, Małgorzata Lipowska, Bernadetta Izydorczyk, Justyna Świerczyńska, Jadwiga Migaszewska-Majewicz, Beata Guzek, Aleksander Waś, Aleksandra Kühn-Dymecka, Izabela Bancewicz-Mikulewicz, Piotr Markiewicz i Leonard Szafraniec
- kategoria narzędzia: NK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: analiza rozwoju oraz aktualnych trudności
- grupa wiekowa: dzieci i młodzież
- użytkownicy: psycholodzy, pedagodzy, specjaliści ds. pomocy psych-ped.
Narzędzie to pozwala na zebranie najważniejszych informacji dot. wczesnego rozwoju, sytuacji rodzinnej oraz obserwowanych obecnie trudności w funkcjonowaniu dziecka. Zostało skonstruowane tak, aby mógł je wykorzystać specjalista nieposługujący się językiem ukraińskim.
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa VIII-1
Arkusze kl. VIII-1 (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa VII-1
Arkusze kl. VII-1 (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa VI-1
Arkusze kl. VI-1 (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa V-1
Arkusze kl. V-1 (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa IV-1
Arkusze kl. IV-1 (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa VII/VIII
Arkusze kl. VII/VIII (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa V/VI
Arkusze kl. V/VI (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasa IV/V
Arkusze kl. IV/V (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Klasy IV-VIII
Zestaw Spr. Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja wczesnoszkolna. Klasa III/IV
Bloczek arkuszy kl. III/IV (25 szt.) do testu: Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja Wczesnoszkolna.
Skala oceny wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego. SOWKUT
- autor: Marta Wiśniewska, Aleksandra Kaczyńska
- kategoria narzędzia: NPK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: aparat artykulacyjny, obszar ustno-twarzowy, system dotykowy
- grupa wiekowa: 0;1-3;11
- użytkownicy: logopedzi, neurologopedzi oraz terapeuci integracji sensorycznej, pedagodzy specjalni, psychologowie w porozumieniu z logopedami, neurologopedami
- w zestawie: podręcznik, komplet protokołów
Narzędzie służy do pomiaru wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego (orofacjalnego) u dzieci w przedziale wiekowym od urodzenia do 3 roku życia, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z zaburzeniami w rozwoju (np. wady genetyczne, mózgowe porażenie, opóźnienie w rozwoju). Nadmierna wrażliwość kompleksu ustno-twarzowego może być objawem izolowanym, ale często towarzyszy nieprawidłowościom w rozwoju. Bywa przyczyną wybiórczości pokarmowej występującej u dzieci o rozwoju neurotypowym i nieneurotypowym.
Narzędzie jest rekomendowane do funkcjonalnej diagnozy rozwoju małych dzieci.
Skala składa się z dwóch podskal:
- Podskala I
- nadwrażliwość dotykowa - Podskala II
- funkcje oralne, anatomia i funkcjonowanie narządów artykulacyjnych
Podskala I jest uzupełniana na podstawie wywiadu z rodzicami/opiekunami dziecka oraz na podstawie obserwacji. Podskala II jest uzupełniana na podstawie badania fizykalnego dziecka.
Funkcjonalna Ocena Trudności Szkolnych Uczniów przybyłych z Ukrainy (FOTSU)
- autor: Bartosz M. Radtke
- kategoria narzędzia: NK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: jakościowa ocena trudności w uczeniu się, funkcje wykonawcze, uwaga, pamięć, motywacja
- grupa wiekowa: 10;0-16;11
- użytkownicy: pedagodzy, psycholodzy
- w zestawie: podręcznik, arkusze testowe i protokoły
Prezentowane narzędzie opracowano w odpowiedzi na zaistniałą potrzebę psychologiczno-pedagogicznej oceny trudności szkolnych u uczniów, którzy przybyli do Polski z Ukrainy z powodu toczących się w ich kraju działań wojennych. Narzędzie służy do jakościowej oceny zakresu i nasilenia trudności w czytaniu (i pisaniu) w języku ukraińskim. Pozwala również na identyfikowanie trudności w nauce poszczególnych przedmiotów szkolnych (już w nowej rzeczywistości szkolnej) oraz ocenę czterech zmiennych psychologicznych kluczowych dla efektywnej nauki: pamięci, uwagi, funkcji wykonawczych i motywacji.
TEST NIE WYMAGA SZKOLENIA
Wielowymiarowy Kwestionariusz Nastawienia WKN
- autorzy: Bartosz M. Radtke, Urszula Sajewicz-Radtke, Paweł Jurek, Michał Olech, Elżbieta Karpińska
- kategoria narzędzia: TP
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: diagnoza nastawienia do nauki
- grupa wiekowa: 14;00-19;11(30)
- użytkownicy: psycholodzy, psychoterapeuci, pedagodzy z wykształceniem podyplomowym w zakresie psychologii edukacji, psychologii dzieci i młodzieży, psychologii wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży, psychologii klinicznej; doradcy zawodowi
- w zestawie: podręcznik, komplet protokołów, klucze
WKN to narzędzie mierzące siedem kluczowych obszarów nastawienia i sposobu myślenia, które wspierają skuteczne działanie, oraz trzy obszary utrudniające uczniom osiąganie wyznaczonych celów.
- Obszary wspierające skuteczne działanie:
1. Poczucie samokontroli
2. Ocena własnego potencjału
3. Poczucie własnej skuteczności
4. Motywacja osiągnięć
5. Otwartość poznawcza
6. Pozytywność
7. Wewnętrzne umiejscowienie kontroli
- Obszary utrudniające osiąganie celów:
1. Zewnętrzne umiejscowienie kontroli
2. Uleganie emocjom
3. Przekonania ograniczające rozwój
Kwestionariusz ten znajduje zastosowanie w diagnozie zarówno indywidualnej, jak i grupowej. W diagnozie indywidualnej służy do oceny przyczyn trudności w nauce, gdy nie wynikają one z czynników poznawczych a mogą mieć charakter emocjonalno-motywacyjny.
Uzyskany profil wyników umożliwia zaplanowanie oddziaływań terapeutycznych oraz określenie rodzaju niezbędnego wsparcia psychologicznego. Wykorzystanie go w diagnozie zespołu klasowego pozwala zidentyfikować te przekonania uczniów, które stanowią przeszkodę w budowaniu ich zaangażowania w naukę szkolną i rozwijania pożądanych kompetencji. Wiedza na ten temat umożliwia trafne i precyzyjne określenie działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
WKN znajduje również zastosowanie w doradztwie edukacyjno-zawodowym. Narzędzie w rękach doświadczonego doradcy może stanowić istotną pomoc w procesie planowania dalszej edukacji i kariery zawodowej.
Zaburzenia okresu niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa (ZONiWD-2)
- autorzy: Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke
- kategoria narzędzia: NK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: lęk separacyjny, lęk społeczny, lęk uogólniony, mutyzm wybiórczy, reaktywne zaburzenia przywiązania, tiki i inne zaburzenia obsesyjne, Zespół Touretta, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, zaburzenia selektywności przywiązania, przedłużająca się żałoba, Zespół stresu pourazowego
- zakres wiekowy: od urodzenia do 5. roku życia
- użytkownicy: psycholodzy, psychiatrzy
Zaburzenia okresu niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa (ZONiWD)
- autorka: dr Urszula Sajewicz-Radtke
- kategoria narzędzia: NK
- sposób badania: badanie indywidualne
- diagnozowany obszar: Zespół Nadpobudliwości Psychoruchowej, autyzm, depresja, nadmierna płaczliwość, przejadanie się, atypowe zaburzenia jedzenia, utrata łaknienia, rozwojowe zaburzenia koordynacji, zaburzenia snu, zaburzenia kontroli złości i agresji we wczesnym dzieciństwie, zaburzenia rozwoju mowy i języka
- zakres wiekowy: od urodzenia do 5. roku życia
- użytkownicy: psycholodzy, pedagodzy diagności (we współpracy z psychologami), lekarze