Produkt dnia
Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka NDD
Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka NDD
7 300,00 zł
szt.
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka NDD

Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka NDD
Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka NDD

Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka (NDD) jest narzędziem przeznaczonym do badania dzieci w wieku 4-10 lat, jednakże ze względu na charakter eksperymentalno-kliniczny może być stosowana także do badania dzieci w innym wieku oraz młodzieży. Metoda jest przeznaczona do badania dzieci z problemami rozwojowymi i nie służy do określania poziomu rozwoju dzieci zdrowych. Zawiera próby diagnostyczne o różnym poziomie trudności, od bardzo łatwych do trudniejszych, które pozwalają na stwierdzanie deficytów poznawczych u dzieci w różnym wieku i z różnym poziomem zaburzeń. Zamieszczone w NDD zadania zostały dostosowane do wymagań diagnozy i możliwości  rozwojowych dzieci. Schemat badania neuropsychologicznego jest podzielony na 11 sfer reprezentujących podstawowe aspekty rozwoju psychoruchowego dziecka (spostrzeganie wzrokowe, somesteza, spostrzeganie słuchowe, motoryka, orientacja przestrzenna, mowa, czytanie i pisanie, myślenie, pamięć, emocje, uwaga). Narzędziem mogą posługiwać się wyłącznie psycholodzy. Szkolenie nie jest wymagane aczkolwiek rekomendujemy w nim udział. 

Cena: 7 300,00 zł
szt.
  • nowość

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

SB5 to indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji i w szczególności w grupach specjalnych. Test odpowiedni dla badanych w wieku od 2;0 do 18;11 lat oraz dla osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Pełna skala IQ składa się z 10 podskal. Skala skrócona składa się z dwóch testów kierujących (ścieżek dojścia) – Serie/matryce oraz Słownik. Skali skróconej SB5 można używać m.in. do badań neuropsychologicznych, gdzie dodatkowo stosuje się inne baterie testów uzupełniające pomiar wykonany z zastosowaniem SB5.

Niewerbalna skala IQ opiera się na pięciu niewerbalnych podskalach odnoszących się do każdego z pięciu czynników poznawczych badanych za pomocą SB5 (Rozumowanie płynne, Wiedza, Rozumowanie ilościowe, Przetwarzanie wzrokowo- przestrzenne, Pamięć robocza). Używa się jej do diagnozy osób słabosłyszących, a także osób z zaburzeniami komunikacji, autyzmem, trudnościami w nauce, poważnym uszkodzeniem mózgu, władających językiem polskim w sposób ograniczony z powodu pochodzenia, oraz w przypadku afazji lub udaru, które negatywnie wpływają na zdolności językowe jednostki.

Werbalna skala IQ składa się z pięciu werbalnych podskal odnoszących się do każdego z pięciu czynników. Wykorzystuje się ją przeprowadzając badanie skalą pełną, a także w specjalnych przypadkach badania osób z osłabionym wzrokiem, niepełnosprawnych ruchowo, etc.

Średni czas przeprowadzenia testu SB5 to 15 do 75 minut, w zależności od stosowanej skali. Pełna skala IQ zajmuje zazwyczaj od 45 do 75 minut, Skala skrócona IQ od 15 do 20 minut.

Wyniki badania testem SB5 to tzw. wechslerowskie ilorazy inteligencji (M=100, SD =15) oraz dodatkowo wiek umysłowy. 

Wyniki pełnego badania testem obejmują iloraz ogólny, iloraz werbalny, iloraz niewerbalny oraz wyniki poszczególnych czynników oraz wiek umysłowy. Na świecie test stosowany jest od początku alternatywnie do skal wechslerowskich, w szczególności tam, gdzie zachodzi podejrzenie, że rozwój pacjenta nie jest w pełni typowy (grupy specjalne, zaburzenia neurorozwojowe, wybitne uzdolnienia) oraz jako jedyny tak precyzyjnie różnicujący stopnie niepełnosprawności intelektualnej. 

Polska wersja testu to pełna adaptacja najnowszej wersji oryginalnej, normy opracowano na podstawie badań ogólnopolskich przeprowadzonych w latach 2016-2017. 

 

 

 

Cena: 4 500,00 zł
szt.
  • nowość

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem - w okresie adolescencji

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem - w okresie adolescencji
Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem - w okresie adolescencji

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem KRR jest narzędziem służącym do oceny relacji w podsystemie rodzeństwa. Można nim badać osoby w wieku 12–25 lat (normy stenowe). Nie ma ograniczeń w stosowaniu kwestionariusza dotyczących na typu rodziny, w której wychowuje się adolescent. Dzięki przeznaczeniu i swojej formie kwestionariusz stanowić może uzupełnienie już istniejących narzędzi, służących do oceny całego systemu rodzinnego, relacji w diadzie małżeńskiej (partnerskiej) lub relacji wewnątrzrodzinnych w poszczególnych diadach. Kwestionariusz składa się z trzech skal: 1) Spójność, 2) Komunikacja, 3) Rywalizacja.

 

Cena: 300,00 zł
szt.
  • nowość

Kwestionariusz Kompetencji Interpersonalnych ICQ-R

Kwestionariusz Kompetencji Interpersonalnych ICQ-R
Kwestionariusz Kompetencji Interpersonalnych ICQ-R

Kwestionariusz Kompetencji Interpersonalnych ICQ-R autorstwa Buhrmester, Wittenberg, Reis i Furman (w adaptacji Klinkosza, Iskry i Dawidowicz) jest użyteczną metodą służącą do badania kompetencji interpersonalnych. Umożliwia dokonywanie samoopisu w aspekcie posiadanych kompetencji interpersonalnych, ale pozwala również dokonywać oceny umiejętności interpersonalnych przyjaciela oraz partnera. Tym samym stanowi narzędzie, które może być szeroko wykorzystywane w praktyce psychologicznej. Służy do badania tych kompetencji, które przyczyniają się do efektywnego funkcjonowania w relacjach międzyludzkich, a zwłaszcza w bliskich związkach opartych na przyjaźni, czy miłości.

 

Cena: 300,00 zł
szt.
  • nowość

Test Relacji Rodzinnych (TRR)

Test Relacji Rodzinnych (TRR)
Test Relacji Rodzinnych (TRR)

 

Test Relacji Rodzinnych służy do badania dzieci w wieku 6–14 lat, przy czym uwzględniono w nim wersję dla dzieci młodszych (6–9 lat) i wersję dla dzieci starszych (10–14 lat). Narzędzie pozwala uzyskać informacje o formie relacji w rodzinie (struktura rodziny) oraz jakości relacji pomiędzy jej członkami (stosunki uczuciowe w rodzinie). Badanie składa się z dwóch części, z których każda może być również przeprowadzona niezależnie – uzyskujemy wówczas informacje o jednym z aspektów funkcjonowania rodziny (forma lub jakość relacji). Badanie indywidualne przeprowadzane Testem Relacji Rodzinnych może być wykorzystywane w diagnostyce. Badanie grupowe natomiast, w którym bierze udział cała rodzina, budując model rodziny i określając jego strukturę (tylko I część badania), stanowić może narzędzie wykorzystywane w terapii rodzinnej do obserwacji relacji, komunikacji, procesu podejmowania decyzji i rozwiązywania konfliktów, a także do oceny efektywności procesu terapeutycznego.

Test składa się z zestawu figurek symbolizujących członków rodziny, zestawu wiadomości SMS (komunikatów wysyłanych poszczególnym członkom rodziny), dwóch "smartfonów" z których dziecko wysyła wiadomości, planszy służącej do rozmieszczenia poszczególnych osób oraz klocków, służących do oznaczania hierarchii w rodzinie. Zestaw testowy zawiera ponadto podręcznik oraz protokoły badania. 

Cena: 1 200,00 zł
szt.
  • nowość

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus [B-16]

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus [B-16]
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus [B-16]

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. 

Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów powyżej 16 roku życia (w tym dysleksji rozwojowej). Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego (uprawnia szkolenie z Baterii-GIM). Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (koordynacja wzrokowo-ruchowa, organizacja percepcyjna; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym);  funkcje słuchowo-językowe (w tym:  słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna); tempo nazywania. Obok diagnozy funkcji narzędzie umożliwia również pomiar czytania (ciche, głośne, dekodowanie) i pisania (poprawność ortograficzna, ekspresja pisemna). Narzędzie posiada normy dla uczniów liceów ogólnokształcących, techników i szkół zawodowych. W przypadku osób dorosłych stosujemy normy dla typu ostatniej ukończonej szkoły.

 

Cena: 756,00 zł
szt.
  • nowość

Skale Objawowe Zaburzeń Lękowych SOZL

Skale Objawowe Zaburzeń Lękowych SOZL
Skale Objawowe Zaburzeń Lękowych SOZL

Zestaw objawowych skal diagnostycznych opracowanych na podstawie najnowszej - piątej edycji Diagnostic and Statistical Manual od Mental Disorders Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Narzędzie składa się ze skal diagnozy poszczególnych postaci lęku.

Arkusze zawierają wykaz symptomów, informacje o wymaganych ramach czasowych oceny, wykaz czynników wykluczających diagnozę oraz informację o liczbie symptomów wymaganych do postawienia rozpoznania.  

Cena: 399,00 zł
szt.
  • nowość

Profil Sensoryczny Dziecka (PSD)

Profil Sensoryczny Dziecka (PSD)
Profil Sensoryczny Dziecka (PSD)

Profil Sensoryczny Dziecka jest narzędziem diagnozy funkcjonalnej w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych. Służy jako pomoc w rozpoznawaniu potrzeb sensorycznych dzieci z zaburzeniami w rozwoju (w różnych środowiskach); źródło do określenia zakresów funkcjonowania sensorycznego, wymagających interwencji terapeutycznej oraz narzędzie do wyjaśniania niektórych aspektów procesu uczenia się, mechanizmów trudnych zachowań. Może być używany także jako narzędzie do oceny procesów przetwarzania bodźców zmysłowych u dzieci prawidłowo rozwijających się. Skalę można stosować w całości, ale także można używać pojedynczych podskal. Profil jest narzędziem niezależnym od umiejętności współpracy i od rozwoju mowy. Zakres wiekowy narzędzia od 3 do 10 r.ż. W publikacji znajduje się wiele ważnych informacji dotyczących teorii i praktyki integracji sensorycznej, propozycje programów terapeutycznych i wykorzystania podejścia SI w terapii trudnych zachowań oraz w przypadku osób dorosłych. Publikację zamykają zestawienia zaburzeń integracji sensorycznej, zestawy przykładowych pomocy terapeutycznych oraz program aktywności śródlekcyjnych.

Cena: 135,50 zł
szt.
  • nowość

Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - RE - Normy dla młodzieży ponadgimnazjalnej

Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - RE - Normy dla młodzieży ponadgimnazjalnej
Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - RE - Normy dla młodzieży ponadgimnazjalnej

Kwestionariusz przeznaczony jest do pomiaru agresywności młodzieży ponadgimnazjalnej, w oparciu o pięć wymiarów: agresja bezpośrednia, agresja pośrednia, agresja werbalna, opozycyjność, drażliwość. Narzędzie składa się z podręcznika, arkuszy kwestionariusza oraz foliowego klucza do oceny odpowiedzi. Test przeznaczony jest do diagnozy poziomu agresywności u młodzieży ponadgimnazjalnej. W przypadku prowadzenia badań grupowych może być wykorzystywany jako narzędzie pomocne w konstruowaniu szkolnych programów profilaktycznych i wychowawczych. Narzędzie przeznaczone jest również do monitorowania poziomu agresywności w grupach klasowych. Testem mogą posługiwać się pedagodzy szkolni (przy ścisłej współpracy z psychologiem z poradni psychologiczno-pedagogicznej) oraz psycholodzy. Narzędzie rekomendowane w procedurach diagnozy w kierunku niedostosowania społecznego, zagrożenia niedostosowaniem, demoralizacji itp.

Cena: 155,40 zł
szt.
  • nowość

Screeningowy Audiometr Tonalny z Testami Centralnymi i modułem terapeutycznym

Screeningowy Audiometr Tonalny z Testami Centralnymi i modułem terapeutycznym
Screeningowy Audiometr Tonalny z Testami Centralnymi i modułem terapeutycznym

Urządzenie umożliwia precyzyjną ocenę sprawności narządu słuchu u dzieci (od 4 r.ż.), młodzieży i osób dorosłych. Składa się z modułu diagnozy słuchu obwodowego oraz modułu diagnozy centralnego przetwarzania słuchowego. Przeprowadzenie badania nie wymaga kabiny ciszy i możliwe jest w warunkach standardowego gabinetu psychologa, pedagoga czy logopedy. Urządzenie zostało opracowane z przeznaczeniem do stosowania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szkołach oraz w gabinetach logopedycznych. Test centralnego przetwarzania słuchowego zostały poddane pełnej normalizacji w roku 2014 r. na populacji polskich dzieci.

Diagnoza z wykorzysteniem systemu SAT obejmuje:

  • diagnozę sprawności słuchu obwodowego:
    • audiogram (125Hz; 250Hz; 500Hz; 750 Hz; 1,5kHz; 2kHz; 3kHz; 4kHz; 6kHz; 8kHz)
  • diagnoza słuchowego przetwarzania centralnego:
    • aspekt czasowy:
      • Test sekwencji długości dźwięków
    • o aspekt fizyczny:
      • Test sekwencji wysokości dźwięków

Uprawnienia do posługiwania się systemem diagnostycznym SAT posiadają logopedzi, psycholodzy i pedagodzy, który ukończyli szkolenia instruktażowo-certyfikacyjne prowadzone na licencji Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych. 

Urządzenie posiada również moduł eTerapeuta pozwalający na trening centralnego przetwarzania słuchowego oraz funkcji słuchowo-językowych w terapii dysleksji rozwojowej oraz CAPD. Ćwiczenia terapeutyczne w tym module opracował dr Bartosz M. Radtke na podstawie badań własnych oraz badań i teorii dysleksji prof. Marty Bogdanowicz. 

 

Zestaw zawiera:

- procesor audiometryczny trzeciej generacji 

- płytę ze specjalistycznym oprogramowaniem

- słuchawki audiometryczne

- podręcznik systemu diagnostycznego

- skrypt systemu terapeutycznego

 

Do obsługi systemu SAT niezbędny jest komputer typu laptop z system Windows nie starszym niż Windows XP.

Wymagania sprzętowo-systemowe: Windows 7® 32/64 bit lub nowszy, pamięć RAM: 4GB, procesor: Intel® i3 (lub równoważny), miejsce na twardym dysku: 100MB, rozdzielczość ekranu: 1280x1024, przynajmniej 1 wolne złącze USB, komputer typu laptop

 

Czas realizacji zamówienia około dwóch tygodni od daty opłacenia faktury i zaksięgowania wpłaty na koncie. Wysyłka urządzenia dopiero po wykazaniu uprawnień zamawiającego.

Cena: 3 196,50 zł
szt.
  • nowość

Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja Wczesnoszkolna.

Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja Wczesnoszkolna.
Zestaw Sprawdzianów Umiejętności Szkolnych dla PPP. Matematyka - SP - Edukacja Wczesnoszkolna.

Narzędzie opracowane w oparciu o aktualną podstawę programową. Umożliwia pomiar umiejętności szkolnych z zakresu matematyki i składa się z sześciu zestawów sprawdzianów obejmujących poszczególne semestry klasy I, II i III oraz jednego zestawu obejmującego przekrojowo cały etap edukacji wczesnoszkolnej (sprawdzian III/IV). Narzędzie przeznaczone jest do diagnozy profesjonalnej w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym oraz innego typu instytucjach i ośrodkach zajmujących się diagnozą psychologiczno-pedagogiczną (m.in. OZSS).

Do każdego sprawdzianu opracowano szczegółowe kryteria oceny (łącznie z przeliczeniem na ocenę szkolną) oraz tabele pozwalające na szczegółowe określenie tematów (działów) wymagających u ucznia ugruntowania (zaległości programowe). Tabele te są niezwykle przydatne podczas konstruowania opinii i zaleceń dla szkoły.

Narzędzie nie wymaga przeszkolenia. 

W przypadku wykorzystania wszystkich arkuszy istnieje możliwość ich dokupienia osobno.

UWAGA: Komplet składa się z podręcznika testowego wraz z kluczami oceny i tabelami interpretacji wyników oraz arkuszy testowych. Zakupienie zestawu samych tylko arkuszy nie daje w rezultacie kompletnego narzędzia. Osobno sprzedawane arkusze służą jedynie do uzupełniania uprzednio zakupionego kompletu.

 

Cena: 189,00 zł
szt.
  • nowość

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG
Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG jest narzędziem diagnostycznym służącym do oceny przebiegu czynności grafomotorycznych oraz analizy próbek pisma i wzorów literopodobnych w oparciu o normy psychometryczne. Narzędzie opracowane zostało na bazie funkcjonującego w praktyce diagnostycznej Profilu Sprawności Grafomotorycznych. Autorki SOSG wykorzystując materiał egzemplifikacyjny PSG opracowały szczegółowe, rozszerzone kryteria oceny wytworów grafomotorycznych i oparły je o wskaźniki ilościowe. Tym samym możliwe stało się odniesienie wyników uzyskiwanych przez badanych uczniów do norm. 

Skala przeznaczona jest dla psychologów, pedagogów oraz logopedów. Posługiwanie się skalą nie wymaga dodatkowego przeszkolenia. 

Skala charakteryzuje się trafnością i rzetelnością na poziomie wymaganym od tego typu narzędzi. Trafność SOSG oceniono w zakresie spójności wewnętrznej, trafności czynnikowej (CFI 0,991 - 1,000) oraz kryterialnej (związek wyników SOSG z formalnym rozpoznaniem dysgrafii). Rzetelność skali oceniono analizując zgodność ocen wytworów dokonywanych przez niezależnych sędziów kompetentnych (Kappa = 0,708, p<0,05). 

Głównym obszarem diagnostycznym gdzie skala może znaleźć swoje zastosowanie jest diagnoza dysgrafii.

Cena: 315,00 zł
szt.
  • nowość

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji
Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji umożliwiają diagnozę takich zaburzeń jak m.in.: zaburzenia zachowania, nadpobudliwość psychoruchowa, zaburzenia odżywania, depresja młodzieńcza. W skład narzędzia wchodzą objawowe skale diagnostyczne opracowane w oparciu o klasyfikacje chorób i zaburzeń.

Cena: 399,00 zł
szt.
  • nowość
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl