Wymagany dyplom ukończenia studiów magisterskich z zakresu pedagogiki.

dysleksja, dysgrafia, dysortografia

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u dzieci ośmioletnich - wersja skrócona. BATERIA-8S

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u dzieci ośmioletnich - wersja skrócona. BATERIA-8S
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u dzieci ośmioletnich - wersja skrócona. BATERIA-8S

Bateria przeznaczona jest do przesiewowej diagnozy ryzyka specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci ośmioletnich. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy szkolni. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym);  funkcje słuchowo-językowe (w tym:  słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna); czytanie i pisanie.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

360,00 zł

szt.

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus

UWAGA: Już niebawem premiera Baterii 6/18! Szczegóły: tutaj

 

Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów powyżej 16 roku życia (w tym dysleksji rozwojowej). Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego (uprawnia szkolenie z Baterii-GIM). Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (koordynacja wzrokowo-ruchowa, organizacja percepcyjna; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym);  funkcje słuchowo-językowe (w tym:  słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna); tempo nazywania. Obok diagnozy funkcji narzędzie umożliwia również pomiar czytania (ciche, głośne, dekodowanie) i pisania (poprawność ortograficzna, ekspresja pisemna). Narzędzie posiada normy dla uczniów liceów ogólnokształcących, techników i szkół zawodowych. W przypadku osób dorosłych stosujemy normy dla typu ostatniej ukończonej szkoły.

Cena:

800,00 zł

szt.

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat - wersja skrócona. BATERIA-10/12S

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat - wersja skrócona. BATERIA-10/12S
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat - wersja skrócona. BATERIA-10/12S

Bateria przeznaczona jest do wstępnej diagnozy  specyficznych trudności w czytaniu u dzieci w wieku 10-12 lat. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy szkolni. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym);  funkcje słuchowo-językowe (w tym:  słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna).

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

360,00 zł

szt.

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat. BATERIA-10/12

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat. BATERIA-10/12
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat. BATERIA-10/12

UWAGA: Już niebawem premiera Baterii 6/18! Szczegóły: tutaj

 

Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu i dzieci w wieku 10-12 lat. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym; koordynacja wzrokowo-ruchowa, strukturalizacja percepcji; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym.; pojemność pamięci wzrokowej krótkotrwałej);  funkcje słuchowo-językowe (w tym:  słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna); integrację percepcyjno-motoryczną oraz czytanie i pisanie.

 

Cena:

750,00 zł

szt.

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15

UWAGA: Już niebawem premiera Baterii 6/18! Szczegóły: tutaj

 

Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów w wieku gimnazjalnym (w tym dysleksji rozwojowej). Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym; koordynacja wzrokowo-ruchowa, strukturalizacja percepcji; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym.; pojemność bezpośredniej pamięci wzrokowej);  funkcje słuchowo-językowe (w tym:  słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna);.integrację percepcyjno-motoryczną; czytanie i pisanie. Bateria 13/15 to odświeżona wersja dawnej Baterii GIM; zadania i normy nie uległy zmianie.

Cena:

750,00 zł

szt.
  • nowość

Klucz foliowy ułatwiający ocenę testów badających funkcje wzrokowo-przestrzenne

Klucz foliowy ułatwiający ocenę testów badających funkcje wzrokowo-przestrzenne
Klucz foliowy ułatwiający ocenę testów badających funkcje wzrokowo-przestrzenne
Wykonany na przezroczystej folii klucz został przygotowany z myślą o diagnostach posługujących się testami badającymi funkcje wzrokowo-przestrzenne, w szczególności koordynację wzrokowo-ruchową. Klucz umożliwia ocenę kątów odchyleń rysunków dziecka (bądź ich elementów) w przedziałach 0-30 st. oraz 0-45 st. Umożliwia także ocenę kątów prostych; relacji dwusiecznych kątów do krawędzi kartki oraz przebiegu całej figury w tym samym zakresie. Narzędzie przydatne przy ocenie rysunków wykonanych podczas badania m.in. Baterią-8 i Baterią-10/12. Komplet składa się z trzech egzemplarzy klucza.
Cena:

50,00 zł

szt.

Profil sprawności grafomotorycznych PSG

Profil sprawności grafomotorycznych PSG
Profil sprawności grafomotorycznych PSG

Profil sprawności grafomotorycznych jest narzędziem diagnostycznym służącym do oceny:

  • techniki czynności grafomotorycznych – zgodnie z Protokołem obserwacyjnym,
  • wytworów czynności grafomotorycznych – zgodnie z Kartą oceny pisma i wzorów literopodobnych.

Rozpoznawanie możliwości i ograniczeń w sferze grafomotoryki dokonywane jest na podstawnie obserwacji przebiegu czynności grafomotorycznych oraz analizy próbek pisma i wzorów literopodobnych.

Profil sprawności grafomotorycznych obejmując obydwa wskazane wyżej aspekty, pozwala ocenić u osób badanych zarówno opanowanie techniki pisania, jak i poziom graficzny pisma.

Skala przeznaczona jest dla psychologów oraz pedagogów. Posługiwanie się skalą nie wymaga dodatkowego przeszkolenia. 

Głównym obszarem diagnostycznym gdzie skala może znaleźć swoje zastosowanie jest diagnoza dysgrafii.

Narzędzie oceny jakościowej – nie posiada norm psychometrycznych.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

 

 

Cena:

200,00 zł

szt.

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG
Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG

Skala oceny sprawności grafomotorycznych SOSG jest narzędziem diagnostycznym służącym do oceny przebiegu czynności grafomotorycznych oraz analizy próbek pisma i wzorów literopodobnych w oparciu o normy psychometryczne. Narzędzie opracowane zostało na bazie funkcjonującego w praktyce diagnostycznej Profilu Sprawności Grafomotorycznych. Autorki SOSG wykorzystując materiał egzemplifikacyjny PSG opracowały szczegółowe, rozszerzone kryteria oceny wytworów grafomotorycznych i oparły je o wskaźniki ilościowe. Tym samym możliwe stało się odniesienie wyników uzyskiwanych przez badanych uczniów do norm. 

Skala przeznaczona jest dla psychologów, pedagogów oraz logopedów. Posługiwanie się skalą nie wymaga dodatkowego przeszkolenia. 

Skala charakteryzuje się trafnością i rzetelnością na poziomie wymaganym od tego typu narzędzi. Trafność SOSG oceniono w zakresie spójności wewnętrznej, trafności czynnikowej (CFI 0,991 - 1,000) oraz kryterialnej (związek wyników SOSG z formalnym rozpoznaniem dysgrafii). Rzetelność skali oceniono analizując zgodność ocen wytworów dokonywanych przez niezależnych sędziów kompetentnych (Kappa = 0,708, p<0,05). 

Głównym obszarem diagnostycznym gdzie skala może znaleźć swoje zastosowanie jest diagnoza dysgrafii.

Cena:

430,00 zł

szt.

Skala Ryzyka Dysleksji dla dzieci wstępujących do szkoły SRD6

Skala Ryzyka Dysleksji dla dzieci wstępujących do szkoły SRD6
Skala Ryzyka Dysleksji dla dzieci wstępujących do szkoły SRD6

Skala Ryzyka Dysleksji dla dzieci wstępujących do szkoły (SRD-6) jest metodą umożliwiającą dokonywanie wstępnej oceny ewentualnego zagrożenia wystąpieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu na progu szkoły. Zaletą proponowanej metody jest jej forma, która umożliwia dokonanie oceny i opracowanie wyników w bardzo krótkim czasie, do 10 minut.  Funkcje oceniane za pomocą narzędzia: motoryka mała, motoryka duża, funkcje wzrokowe, funkcje językowe – percepcja, funkcje językowe – ekspresja, uwaga. Narzędzie ma postać kwestionariuszową.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

189,00 zł

szt.

Test czytania głośnego - Dom Marka. [DM]

Test czytania głośnego - Dom Marka. [DM]
Test czytania głośnego - Dom Marka. [DM]

Test jest przeznaczony do diagnozy umiejętności czytania głośnego uczniów kończących pierwszy rok nauki czytania. Test przeznaczony jest do badań indywidualnych. Umożliwia diagnozę poziomu umiejętności czytania rozumianej jako tempo, technika i poprawność czytania głośnego. Pozwala również na ocenę poziomu rozumienia czytanego tekstu. Test, wraz ze Skalą Ryzyka Dysleksji M. Bogdanowicz, zalecany w przypadku przesiewowych badań pod kątem diagnozy specyficznych trudności w czytaniu, zarówno w warunkach szkolnych jak i w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

189,00 zł

szt.

Testy cichego czytania dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych TCC

Testy cichego czytania dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych TCC
Testy cichego czytania dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych TCC

Test przeznaczony jest do badań indywidualnych uczniów klas IV, V i VI szkoły podstawowej, u których zauważono trudności w czytaniu bądź też uogólnione problemy z nauką i sprostaniem stawianym w szkole wymaganiom. Narzędzie to umożliwia ocenę poziomu rozumienia samodzielnie czytanego tekstu. Test został znormalizowany na ogólnopolskiej próbie uczniów klas IV, V i VI. Zestaw testowy składa się z podręcznika wraz z instrukcjami testowymi, protokołu badania oraz trzech kart pracy dla uczniów (odpowiednio dla każdego poziomu).

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

189,00 zł

szt.

Zestaw sprawdzianów polonistycznych dla PPP. Szkoła podstawowa

Zestaw sprawdzianów polonistycznych dla PPP. Szkoła podstawowa
Zestaw sprawdzianów polonistycznych dla PPP. Szkoła podstawowa

Narzędzie składa się z zestawu 11 sprawdzianów weryfikujących zakres posiadanych przez ucznia wiadomości i umiejętności szkolnych z obszaru edukacji polonistycznej. Pierwszy sprawdzian pozwala na ocenę wiadomości i umiejętności obejmujących okres edukacji wczesnoszkolnej (klasy I-III), a kolejne dziesięć sprawdzianów obejmuje poszczególne semestry klas IV-VIII. Każdy sprawdzian posiada klucz umożliwiający szybka ocenę odpowiedzi, tabele ilustrujące które elementy postawy programowej weryfikowane są przez poszczególne zadania. Ponadto istotnym elementem sprawdzianów jest tabela umożliwiająca odniesienie wyniku uzyskanego przez ucznia do szkolnej skali ocen. 

Narzędzie wypełnia istotną lukę w instrumentarium diagnostyki pedagogicznej pozwalając na standaryzowany pomiar wiadomości i umiejętności realizowanych w toku kształcenia ogólnego. 

 

Cena:

525,00 zł

szt.

Znormalizowane Sprawdziany Znajomości Zasad Ortograficznych dla uczniów klas II-VI

Znormalizowane Sprawdziany Znajomości Zasad Ortograficznych dla uczniów klas II-VI
Znormalizowane Sprawdziany Znajomości Zasad Ortograficznych dla uczniów klas II-VI

Narzędzie składa się z dwóch zestawów zadań opracowanych dla uczniów klasy II i III oraz klas IV-VI. Każdy zestaw składa się z szeregu zadań weryfikujących znajomość poszczególnych aspektów polskiej ortografii. Sprawdzana jest teoretyczna znajomość zasad ortograficznych, jak również umiejętność przyporządkowywania ich do pisowni danego wyrazu. Diagnozowany uczeń ma szansę wykazać się rozumieniem poszczególnych zasad ortograficznych oraz umiejętnością ich stosowania. Zakres treściowy zadań został opracowany w oparciu o wytyczne podstawy programowej nauczania języka polskiego w szkole podstawowej oraz w oparciu o wybrane programy nauczania języka polskiego, dopuszczone do użytku szkolnego przez MEN.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

189,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl