diagnoza adolescenta

Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania

Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania
Test Relacji Rodzinnych (TRR) - Zestaw protokołów badania

 

Zestaw protokołów badania do Testu Relacji Rodzinnych. W skład zestawu wchodzi 15 protokołów dla dzieci młodszych oraz 15 protokołów dla dzieci starszych.

Cena:

102,00 zł

szt.

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem w okresie adolescencji KRR

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem w okresie adolescencji KRR
Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem w okresie adolescencji KRR

Kwestionariusz Relacji z Rodzeństwem KRR jest narzędziem służącym do oceny relacji w podsystemie rodzeństwa. Można nim badać osoby w wieku 12–25 lat (normy stenowe). Nie ma ograniczeń w stosowaniu kwestionariusza dotyczących na typu rodziny, w której wychowuje się adolescent. Dzięki przeznaczeniu i swojej formie kwestionariusz stanowić może uzupełnienie już istniejących narzędzi, służących do oceny całego systemu rodzinnego, relacji w diadzie małżeńskiej (partnerskiej) lub relacji wewnątrzrodzinnych w poszczególnych diadach. Kwestionariusz składa się z trzech skal: 1) Spójność, 2) Komunikacja, 3) Rywalizacja.

 

Cena:

350,00 zł

szt.

Profil zainteresowań zawodowych PZZ

Profil zainteresowań zawodowych PZZ
Profil zainteresowań zawodowych PZZ

Profil zainteresowań zawodowych przeznaczony jest do jakościowej oceny zainteresowań zawodowych uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Został opracowany z myślą o doradcach zawodowych zatrudnionych w szkołach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Umożliwia ocenę zainteresowań zawodowych ucznia na dwóch poziomach szczegółowości. Pierwszy poziom oceny ogranicza się do wyróżnienia głównych grup zainteresowań ucznia spośród pięciu podstawowych: człowiek-człowiek; człowiek-technika; człowiek-przyroda; człowiek-dane i człowiek-obraz artystyczny. Drugi zaś poziom to pogłębiona ocena zainteresowań w obrębie danej grupy. Doradca może zatem ograniczyć się do wyłonienia głównej grupy zainteresowań ucznia (np. obszar zainteresowań: człowiek-człowiek) bądź dokonać bardziej szczegółowego rozróżnienia w obrębie danej grupy (np. zainteresowania handlowe, usługowe czy medyczne). Narzędzie z uwagi na jego charakter może być stosowane zarówno do badań indywidualnych jak i grupowych.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

350,00 zł

szt.

Profil Zainteresowań Zawodowych dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych

Profil Zainteresowań Zawodowych dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych
Profil Zainteresowań Zawodowych dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych

Profil przeznaczony jest do oceny zainteresowań zawodowych ucznia o obniżonych możliwościach intelektualnych (inteligencja niższa niż przeciętna, pogranicze upośledzenia umysłowego, upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim). Narzędzie diagnozuje poziom nasilenia zainteresowań w obrębie następujących obszarów zawodowych: człowiek-człowiek, człowiek-przyroda, człowiek-technika, człowiek-estetyka. Test umożliwia diagnozę w oparciu o materiał słowny oraz graficzny.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

450,00 zł

szt.

Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - KAMRE2

Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - KAMRE2
Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - KAMRE2

Kwestionariusz przeznaczony jest do pomiaru agresywności młodzieży ponadgimnazjalnej, w oparciu o pięć wymiarów: agresja bezpośrednia, agresja pośrednia, agresja werbalna, opozycyjność, drażliwość. Narzędzie składa się z podręcznika, arkuszy kwestionariusza oraz foliowego klucza do oceny odpowiedzi. Test przeznaczony jest do diagnozy poziomu agresywności u młodzieży ponadgimnazjalnej. W przypadku prowadzenia badań grupowych może być wykorzystywany jako narzędzie pomocne w konstruowaniu szkolnych programów profilaktycznych i wychowawczych. Narzędzie przeznaczone jest również do monitorowania poziomu agresywności w grupach klasowych. Testem mogą posługiwać się pedagodzy szkolni (przy ścisłej współpracy z psychologiem z poradni psychologiczno-pedagogicznej) oraz psycholodzy. Narzędzie rekomendowane w procedurach diagnozy w kierunku niedostosowania społecznego, zagrożenia niedostosowaniem, demoralizacji itp.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

460,00 zł

szt.

Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - Reaktywność Emocjonalna KAMRE

Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - Reaktywność Emocjonalna KAMRE
Kwestionariusz Agresywności Młodzieży - Reaktywność Emocjonalna KAMRE

Kwestionariusz przeznaczony jest do pomiaru agresywności młodzieży gimnazjalnej, w oparciu o pięć wymiarów: Agresja bezpośrednia Agresja pośrednia Agresja werbalna Opozycyjność Drażliwość Narzędzie składa się z podręcznika, arkuszy kwestionariusza oraz foliowego klucza do oceny odpowiedzi. Test przeznaczony jest do diagnozy poziomu agresywności uczniów gimnazjów. W przypadku prowadzenia badań grupowych może być wykorzystywany jako narzędzie pomocne w konstruowaniu szkolnych programów profilaktycznych i wychowawczych. Narzędzie przeznaczone jest również do monitorowania poziomu agresywności w grupach klasowych. Testem mogą posługiwać się pedagodzy szkolni (przy ścisłej współpracy z psychologiem z poradni psychologiczno-pedagogicznej) oraz psycholodzy.

Zestaw testowy zawiera wzorcowe arkusze do samodzielnego kserowania w nieograniczonej liczbie egzemplarzy (cena testu obejmuje licencję na nieograniczone kserowanie arkuszy na potrzeby placówki).

Cena:

460,00 zł

szt.

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA
Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji SOZOA

Skale Objawowe Zaburzeń Okresu Adolescencji umożliwiają diagnozę takich zaburzeń jak m.in.: zaburzenia zachowania, nadpobudliwość psychoruchowa, zaburzenia odżywania, depresja młodzieńcza. W skład narzędzia wchodzą objawowe skale diagnostyczne opracowane w oparciu o klasyfikacje chorób i zaburzeń.

Cena:

550,00 zł

szt.

Wielowymiarowy Kwestionariusz Nastawienia WKN

Wielowymiarowy Kwestionariusz Nastawienia WKN
Wielowymiarowy Kwestionariusz Nastawienia WKN
  • autorzy: Bartosz M. Radtke, Urszula Sajewicz-Radtke, Paweł Jurek, Michał Olech, Elżbieta Karpińska
  • kategoria narzędzia: TP
  • sposób badania: badanie indywidualne
  • diagnozowany obszar: diagnoza nastawienia do nauki
  • grupa wiekowa: 14;00-19;11(30)
  • użytkownicy: psycholodzy, psychoterapeuci, pedagodzy z wykształceniem podyplomowym w zakresie psychologii edukacji, psychologii dzieci i młodzieży, psychologii wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży, psychologii klinicznej; doradcy zawodowi
  • w zestawie: podręcznik, komplet protokołów, klucze

 

WKN to narzędzie mierzące siedem kluczowych obszarów nastawienia i sposobu myślenia, które wspierają skuteczne działanie, oraz trzy obszary utrudniające uczniom osiąganie wyznaczonych celów.

  • Obszary wspierające skuteczne działanie:
    1. Poczucie samokontroli
    2. Ocena własnego potencjału
    3. Poczucie własnej skuteczności
    4. Motywacja osiągnięć
    5. Otwartość poznawcza
    6. Pozytywność
    7. Wewnętrzne umiejscowienie kontroli
  • Obszary utrudniające osiąganie celów:
    1. Zewnętrzne umiejscowienie kontroli
    2. Uleganie emocjom
    3. Przekonania ograniczające rozwój

Kwestionariusz ten znajduje zastosowanie w diagnozie zarówno indywidualnej, jak i grupowej. W diagnozie indywidualnej służy do oceny przyczyn trudności w nauce, gdy nie wynikają one z czynników poznawczych a mogą mieć charakter emocjonalno-motywacyjny.

Uzyskany profil wyników umożliwia zaplanowanie oddziaływań terapeutycznych oraz określenie rodzaju niezbędnego wsparcia psychologicznego. Wykorzystanie go w diagnozie zespołu klasowego pozwala zidentyfikować te przekonania uczniów, które stanowią przeszkodę w budowaniu ich zaangażowania w naukę szkolną i rozwijania pożądanych kompetencji. Wiedza na ten temat umożliwia trafne i precyzyjne określenie działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

WKN znajduje również zastosowanie w doradztwie edukacyjno-zawodowym. Narzędzie w rękach doświadczonego doradcy może stanowić istotną pomoc w procesie planowania dalszej edukacji i kariery zawodowej.

 

Cena:

630,00 zł

szt.
  • nowość

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat. BATERIA 13/15

UWAGA: Już niebawem premiera Baterii 6/18! Szczegóły: tutaj

 

Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów w wieku gimnazjalnym (w tym dysleksji rozwojowej). Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym; koordynacja wzrokowo-ruchowa, strukturalizacja percepcji; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym.; pojemność bezpośredniej pamięci wzrokowej);  funkcje słuchowo-językowe (w tym:  słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna);.integrację percepcyjno-motoryczną; czytanie i pisanie. Bateria 13/15 to odświeżona wersja dawnej Baterii GIM; zadania i normy nie uległy zmianie.

Cena:

750,00 zł

szt.
  • nowość

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus

UWAGA: Już niebawem premiera Baterii 6/18! Szczegóły: tutaj

 

Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów powyżej 16 roku życia (w tym dysleksji rozwojowej). Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego (uprawnia szkolenie z Baterii-GIM). Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (koordynacja wzrokowo-ruchowa, organizacja percepcyjna; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym);  funkcje słuchowo-językowe (w tym:  słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna); tempo nazywania. Obok diagnozy funkcji narzędzie umożliwia również pomiar czytania (ciche, głośne, dekodowanie) i pisania (poprawność ortograficzna, ekspresja pisemna). Narzędzie posiada normy dla uczniów liceów ogólnokształcących, techników i szkół zawodowych. W przypadku osób dorosłych stosujemy normy dla typu ostatniej ukończonej szkoły.

Cena:

800,00 zł

szt.

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat
Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. Uprawnienia do posługiwania się testem posiadają osoby, które ukończyły szkolenie kwalifikacyjne z Baterii Dyskalkulia 10/12. 

Pierwsza w Polsce, psychometryczna bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów klas VI - VIII SP. Zestaw testowy zawierający podręcznik, tablice testowe oraz komplet 15 protokołów badania wraz z arkuszami pracy. Test wymaga ukończenia szkolenia kwalifikacyjnego realizowanego na licencji Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku. 

 

Cena:

903,00 zł

szt.

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat
Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. 

Pierwsza w Polsce, psychometryczna bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów na drugim etapie edukacyjnym (klasy IV-VI SP). Zestaw testowy zawierający podręcznik, tablice testowe oraz komplet 15 protokołów badania wraz z arkuszami pracy. Test wymaga ukończenia szkolenia kwalifikacyjnego realizowanego na licencji Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku. 

 

Cena:

903,00 zł

szt.

Test Relacji Rodzinnych (TRR)

Test Relacji Rodzinnych (TRR)
Test Relacji Rodzinnych (TRR)

 

Test Relacji Rodzinnych służy do badania dzieci w wieku 6–14 lat, przy czym uwzględniono w nim wersję dla dzieci młodszych (6–9 lat) i wersję dla dzieci starszych (10–14 lat). Narzędzie pozwala uzyskać informacje o formie relacji w rodzinie (struktura rodziny) oraz jakości relacji pomiędzy jej członkami (stosunki uczuciowe w rodzinie). Badanie składa się z dwóch części, z których każda może być również przeprowadzona niezależnie – uzyskujemy wówczas informacje o jednym z aspektów funkcjonowania rodziny (forma lub jakość relacji). Badanie indywidualne przeprowadzane Testem Relacji Rodzinnych może być wykorzystywane w diagnostyce. Badanie grupowe natomiast, w którym bierze udział cała rodzina, budując model rodziny i określając jego strukturę (tylko I część badania), stanowić może narzędzie wykorzystywane w terapii rodzinnej do obserwacji relacji, komunikacji, procesu podejmowania decyzji i rozwiązywania konfliktów, a także do oceny efektywności procesu terapeutycznego.

Test składa się z zestawu figurek symbolizujących członków rodziny, zestawu wiadomości SMS (komunikatów wysyłanych poszczególnym członkom rodziny), dwóch "smartfonów" z których dziecko wysyła wiadomości, planszy służącej do rozmieszczenia poszczególnych osób oraz klocków, służących do oznaczania hierarchii w rodzinie. Zestaw testowy zawiera ponadto podręcznik oraz protokoły badania. 

Cena:

1 600,00 zł

szt.

Funkcjonalna Skala Dojrzałości Społecznej (FSDS)

Funkcjonalna Skala Dojrzałości Społecznej (FSDS)
Funkcjonalna Skala Dojrzałości Społecznej (FSDS)

Narzędzie jest przeznaczone dla pedagogów oraz psychologów i stanowi dopełnienie badania Skalą SB5, pozwalając na psychometryczną ocenę zachowań adaptacyjnych niezbędnych do niezależnego funkcjonowania. Narzędzie posiada pełną ogólnopolską normalizację i bardzo wysoką rzetelność pomiaru (0,97-0,99). Umożliwia ocenę funkcjonowania w sferach:

- motorycznej (motoryka duża, motoryka mała)

- poznawczej (rozwój mowy, rozumienie mowy, sfera pojęciowa)

- emocjonalno-społecznej (relacje społeczne, samoregulacja i samosterowanie, czas wolny)

- aktywności (jedzenie, ubieranie się, toaleta, higiena, życie codzienne i samodzielność, zdrowie i odpowiedzialność, pieniądze, szkoła i praca)

Test zalecany jest m.in. w procedurach diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Oprócz wyników dla każdej z powyższych sfer oraz poszczególnych podskal, test pozwala na obliczenie ogólnego ilorazu dojrzałości społecznej oraz wieku funkcjonalnego. Narzędzie jest oparte o System Wsparcia Diagnosty, który przelicza wyniki oraz generuje szczegółowe opisy wyników wraz z wykazem umiejętności/kompetencji wymagających wsparcia terapeutycznego. Czas badania (wywiad z rodzicem/opiekunem) to około 45 minut.
 

 

Cena:

2 400,00 zł

szt.

Diagnoza Więzi Rodzinnych Dzieci i Młodzieży

Diagnoza Więzi Rodzinnych Dzieci i Młodzieży
Diagnoza Więzi Rodzinnych Dzieci i Młodzieży

Narzędzie składa się z 15 zabaw opisanych w podręczniku, oraz przygotowanych do ich przeprowadzenia pomocy. Wykorzystanie wybranych z zestawu zabaw w diagnozie dziecka pozwala na ocenę spójności systemu rodzinnego, czyli siły i jakości więzi uczuciowej pomiędzy członkami rodziny, hierarchii osób ważnych w życiu dziecka  oraz granic rodziny zewnętrznych i wewnętrznych (pomiędzy członkami rodziny). Na podstawie przebiegu zabaw wnioskować można o rodzajach problemów, których doświadcza dziecko oraz o ocenie zasobów członków rodziny do radzenia sobie w trudnych sytuacjach (w percepcji dziecka). W trakcie badania możliwe jest poznanie dziecięcej oceny kompetencji opiekuńczo-wychowawczych matki i ojca oraz stopnia zaspokojenia potrzeb dziecka przez każdego z rodziców.

Cena:

2 520,00 zł

szt.

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

SB5 to powszechnie stosowany  na świecie, indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji i w szczególności w grupach specjalnych. Test odpowiedni dla badanych w wieku od 2;0 do 69;11 lat (w tym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną). Pełna skala IQ składa się z 10 podskal. Skala skrócona składa się z dwóch testów kierujących (ścieżek dojścia) – Serie/matryce oraz Słownik. Skali skróconej SB5 można używać m.in. do badań neuropsychologicznych, gdzie dodatkowo stosuje się inne baterie testów uzupełniające pomiar wykonany z zastosowaniem SB5.

Niewerbalna skala IQ opiera się na pięciu niewerbalnych podskalach odnoszących się do każdego z pięciu czynników poznawczych badanych za pomocą SB5 (Rozumowanie płynne, Wiedza, Rozumowanie ilościowe, Przetwarzanie wzrokowo- przestrzenne, Pamięć robocza). Używa się jej do diagnozy osób słabosłyszących, a także osób z zaburzeniami komunikacji, autyzmem, trudnościami w nauce, poważnym uszkodzeniem mózgu, władających językiem polskim w sposób ograniczony z powodu pochodzenia, oraz w przypadku afazji lub udaru, które negatywnie wpływają na zdolności językowe jednostki.

Werbalna skala IQ składa się z pięciu werbalnych podskal odnoszących się do każdego z pięciu czynników. Wykorzystuje się ją przeprowadzając badanie skalą pełną, a także w specjalnych przypadkach badania osób z osłabionym wzrokiem, niepełnosprawnych ruchowo, etc.

Średni czas przeprowadzenia testu SB5 to 15 do 75 minut, w zależności od stosowanej skali. Pełna skala IQ zajmuje zazwyczaj od 45 do 75 minut, Skala skrócona IQ od 15 do 20 minut.

Wyniki badania testem SB5 to tzw. wechslerowskie ilorazy inteligencji (M=100, SD =15) oraz dodatkowo wiek umysłowy. 

Wyniki pełnego badania testem obejmują iloraz ogólny, iloraz werbalny, iloraz niewerbalny oraz wyniki poszczególnych czynników oraz wiek umysłowy. Na świecie test stosowany jest od początku alternatywnie do skal wechslerowskich, w szczególności tam, gdzie zachodzi podejrzenie, że rozwój pacjenta nie jest w pełni typowy (grupy specjalne, zaburzenia neurorozwojowe, wybitne uzdolnienia) oraz jako jedyny tak precyzyjnie różnicujący stopnie niepełnosprawności intelektualnej. 

Polska wersja testu to pełna adaptacja najnowszej wersji oryginalnej, normy opracowano na podstawie badań ogólnopolskich przeprowadzonych w latach 2016-2019. Test pozytywnie oceniony przez Komisję ds. Testów Psychologicznych Polskiej Akademii Nauk. Test rekomendowany przez Konsultanta Krajowego i Konsultantów Wojewódzkich w.dz. Psychologii Klinicznej. Test w wykazie narzędzi diagnostycznych Ministra Zdrowia. 

 

 

 

Cena:

5 400,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl