Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka NDD

Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka NDD
Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka NDD

Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka (NDD) jest narzędziem przeznaczonym do badania dzieci w wieku 4-10 lat, jednakże ze względu na charakter eksperymentalno-kliniczny może być stosowana także do badania dzieci w innym wieku oraz młodzieży. Metoda jest przeznaczona do badania dzieci z problemami rozwojowymi i nie służy do określania poziomu rozwoju dzieci zdrowych. Zawiera próby diagnostyczne o różnym poziomie trudności, od bardzo łatwych do trudniejszych, które pozwalają na stwierdzanie deficytów poznawczych u dzieci w różnym wieku i z różnym poziomem zaburzeń. Zamieszczone w NDD zadania zostały dostosowane do wymagań diagnozy i możliwości  rozwojowych dzieci. Schemat badania neuropsychologicznego jest podzielony na 11 sfer reprezentujących podstawowe aspekty rozwoju psychoruchowego dziecka (spostrzeganie wzrokowe, somesteza, spostrzeganie słuchowe, motoryka, orientacja przestrzenna, mowa, czytanie i pisanie, myślenie, pamięć, emocje, uwaga). Narzędziem mogą posługiwać się wyłącznie psycholodzy. Szkolenie nie jest wymagane aczkolwiek rekomendujemy w nim udział. 

Cena: 7 300,00 zł
szt.
  • nowość

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)

 

SB5 to powszechnie stosowany  na świecie, indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji i w szczególności w grupach specjalnych. Test odpowiedni dla badanych w wieku od 2;0 do 18;11 lat oraz dla osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Pełna skala IQ składa się z 10 podskal. Skala skrócona składa się z dwóch testów kierujących (ścieżek dojścia) – Serie/matryce oraz Słownik. Skali skróconej SB5 można używać m.in. do badań neuropsychologicznych, gdzie dodatkowo stosuje się inne baterie testów uzupełniające pomiar wykonany z zastosowaniem SB5.

Niewerbalna skala IQ opiera się na pięciu niewerbalnych podskalach odnoszących się do każdego z pięciu czynników poznawczych badanych za pomocą SB5 (Rozumowanie płynne, Wiedza, Rozumowanie ilościowe, Przetwarzanie wzrokowo- przestrzenne, Pamięć robocza). Używa się jej do diagnozy osób słabosłyszących, a także osób z zaburzeniami komunikacji, autyzmem, trudnościami w nauce, poważnym uszkodzeniem mózgu, władających językiem polskim w sposób ograniczony z powodu pochodzenia, oraz w przypadku afazji lub udaru, które negatywnie wpływają na zdolności językowe jednostki.

Werbalna skala IQ składa się z pięciu werbalnych podskal odnoszących się do każdego z pięciu czynników. Wykorzystuje się ją przeprowadzając badanie skalą pełną, a także w specjalnych przypadkach badania osób z osłabionym wzrokiem, niepełnosprawnych ruchowo, etc.

Średni czas przeprowadzenia testu SB5 to 15 do 75 minut, w zależności od stosowanej skali. Pełna skala IQ zajmuje zazwyczaj od 45 do 75 minut, Skala skrócona IQ od 15 do 20 minut.

Wyniki badania testem SB5 to tzw. wechslerowskie ilorazy inteligencji (M=100, SD =15) oraz dodatkowo wiek umysłowy. 

Wyniki pełnego badania testem obejmują iloraz ogólny, iloraz werbalny, iloraz niewerbalny oraz wyniki poszczególnych czynników oraz wiek umysłowy. Na świecie test stosowany jest od początku alternatywnie do skal wechslerowskich, w szczególności tam, gdzie zachodzi podejrzenie, że rozwój pacjenta nie jest w pełni typowy (grupy specjalne, zaburzenia neurorozwojowe, wybitne uzdolnienia) oraz jako jedyny tak precyzyjnie różnicujący stopnie niepełnosprawności intelektualnej. 

Polska wersja testu to pełna adaptacja najnowszej wersji oryginalnej, normy opracowano na podstawie badań ogólnopolskich przeprowadzonych w latach 2016-2019. Test pozytywnie oceniony przez Komisję ds. Testów Psychologicznych Polskiej Akademii Nauk. Test rekomendowany przez Konsultanta Krajowego i Konsultantów Wojewódzkich w.dz. Psychologii Klinicznej. Test w wykazie narzędzi diagnostycznych Ministra Zdrowia. 

 

 

 

Cena: 4 500,00 zł
szt.

Screeningowy Audiometr Tonalny z Testami Centralnymi i modułem terapeutycznym

Screeningowy Audiometr Tonalny z Testami Centralnymi i modułem terapeutycznym
Screeningowy Audiometr Tonalny z Testami Centralnymi i modułem terapeutycznym

Urządzenie umożliwia precyzyjną ocenę sprawności narządu słuchu u dzieci (od 4 r.ż.), młodzieży i osób dorosłych. Składa się z modułu diagnozy słuchu obwodowego oraz modułu diagnozy centralnego przetwarzania słuchowego. Przeprowadzenie badania nie wymaga kabiny ciszy i możliwe jest w warunkach standardowego gabinetu psychologa, pedagoga czy logopedy. Urządzenie zostało opracowane z przeznaczeniem do stosowania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szkołach oraz w gabinetach logopedycznych. Test centralnego przetwarzania słuchowego zostały poddane pełnej normalizacji w roku 2014 r. na populacji polskich dzieci.

Diagnoza z wykorzysteniem systemu SAT obejmuje:

  • diagnozę sprawności słuchu obwodowego:
    • audiogram (125Hz; 250Hz; 500Hz; 750 Hz; 1,5kHz; 2kHz; 3kHz; 4kHz; 6kHz; 8kHz)
  • diagnoza słuchowego przetwarzania centralnego:
    • aspekt czasowy:
      • Test sekwencji długości dźwięków
    • o aspekt fizyczny:
      • Test sekwencji wysokości dźwięków

Uprawnienia do posługiwania się systemem diagnostycznym SAT posiadają logopedzi, psycholodzy i pedagodzy, który ukończyli szkolenia instruktażowo-certyfikacyjne prowadzone na licencji Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych. 

Urządzenie posiada również moduł eTerapeuta pozwalający na trening centralnego przetwarzania słuchowego oraz funkcji słuchowo-językowych w terapii dysleksji rozwojowej oraz CAPD. Ćwiczenia terapeutyczne w tym module opracował dr Bartosz M. Radtke na podstawie badań własnych oraz badań i teorii dysleksji prof. Marty Bogdanowicz. 

 

Zestaw zawiera:

- procesor audiometryczny trzeciej generacji 

- płytę ze specjalistycznym oprogramowaniem

- słuchawki audiometryczne

- podręcznik systemu diagnostycznego

- skrypt systemu terapeutycznego

 

Do obsługi systemu SAT niezbędny jest komputer typu laptop z system Windows nie starszym niż Windows XP.

Wymagania sprzętowo-systemowe: Windows 7® 32/64 bit lub nowszy, pamięć RAM: 4GB, procesor: Intel® i3 (lub równoważny), miejsce na twardym dysku: 100MB, rozdzielczość ekranu: 1280x1024, przynajmniej 1 wolne złącze USB, komputer typu laptop

 

Czas realizacji zamówienia około dwóch tygodni od daty opłacenia faktury i zaksięgowania wpłaty na koncie. Wysyłka urządzenia dopiero po wykazaniu uprawnień zamawiającego.

Cena: 3 196,50 zł
szt.

Zestaw diagnozy pogłębionej dla przedszkoli

Zestaw diagnozy pogłębionej dla przedszkoli
Zestaw diagnozy pogłębionej dla przedszkoli

Zestaw narzędzi diagnostycznych dla przedszkolnych psychologów i pedagogów umożliwiający prowadzenie badań psychologiczno-pedagogicznych w przedszkolu w oparciu o Rozporządzenie MEN z dnia 30.04.2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Zestaw obejmuje następujące narzędzia diagnostyczne:

1. Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich - wersja skrócona. BATERIA-5/6S

Bateria przeznaczona jest do wstępnej psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przesiewowej rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich, w tym oceny gotowości szkolnej. Narzędziem mogą posługiwać się psycholodzy, pedagodzy i nauczyciele terapeuci zatrudnieni w szkołach i przedszkolach. Narzędzie składa się z testów diagnozujących m.in.: funkcje wzrokowo-przestrzenne,  funkcje słuchowo-językowe, orientację w przestrzeni, sprawność motoryki małej, sprawność motoryki dużej, rozwój umiejętności samoobsługowych, zdolność do kontroli emocji, rozwój społeczny, rozwój poznawczy.

 2. Skala Ryzyka Dysleksji SRD6

Skala Ryzyka Dysleksji (SRD-6) jest metodą umożliwiającą dokonywanie wstępnej oceny ewentualnego zagrożenia wystąpieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu na progu szkoły. Zaletą proponowanej metody jest jej forma, która umożliwia dokonanie oceny i opracowanie wyników w bardzo krótkim czasie, do 10 minut.  Funkcje oceniane za pomocą narzędzia: motoryka mała, motoryka duża, funkcje wzrokowe, funkcje językowe – percepcja, funkcje językowe – ekspresja, uwaga. Narzędzie ma postać kwestionariuszową.

3. Zestaw metod diagnozy lateralizacji wraz z pomocami

Opracowanie zawiera zestawienie oraz opis kilkunastu prób oceny dominacji oka, ręki oraz nogi przydatnych w procesie określania formuły lateralizacji u dzieci. Integralną część opracowania stanowi zestaw pomocy testowych niezbędnych do wykonania wspomnianych prób diagnostycznych.

4. Krótka Skala Rozwoju Dziecka

KSRD umożliwia przeprowadzenie wstępnej oceny rozwoju dziecka w wieku od 12 m.ż. do 12 r.ż. już na etapie zbierania wywiadu rozwojowego z dzieckiem (w warunkach poradni psych-ped czy gabinetu diagnostycznego) bądź też na podstawie pogłębionej obserwacji funkcjonowania dziecka w żłobku, przedszkolu czy szkole. Narzędzie oparte jest o tzw. normy rozwojowe i ma charakter tzw. check-listy. Ocena rozwoju dokonana z zastosowaniem KSRD daje diagnoście informację o prawidłowości rozwoju dziecka bądź konieczności pogłębienia diagnozy wraz ze wskazaniem obszarów deficytowych. KSRD ocenia rozwój dziecka w obszarach: motorycznym, poznawczym, emocjonalnym oraz mowy. Zestaw składa się z 14 arkuszy diagnostycznych przypadających na poszczególne miesiące (12, 18, 24, 30) oraz lata (3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12) życia. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy. 

 

5. Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3;0-6;11 

Psychologiczne, znormalizowane narzędzie umożliwiające ocenę rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku 3;0-6;11. Składa się z trzech skal diagnostycznych: 1) Rozpoznawanie emocji, 2) Nazywanie emocji oraz 3) Emocje w sytuacjach społecznych. Narzędzie znormalizowane na ogólnopolskiej próbie dzieci.

 

 

 

 

 

Cena: 1 524,00 zł
szt.

Bateria diagnozy funkcji poznawczych PU1

Bateria diagnozy funkcji poznawczych PU1
Bateria diagnozy funkcji poznawczych PU1

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. 

Bateria przeznaczona jest do psychologicznej diagnozy funkcji poznawczych istotnie zaangażowanych w naukę szkolną. Narzędzie składa się z zestawu 15 testów podzielonych na trzy główne obszary diagnostyczne:

- uwaga, - pamięć operacyjna, - funkcje wykonawcze.

Bateria składa się z testów w wersji tradycyjnej (papier-ołówek) oraz komputerowych. Normy do testu opracowano dla uczniów w wieku 10;0-12;11(30) na podstawie ogólnopolskich badań normalizacyjnych. 

  • autorzy: Aneta R. Borkowska, Urszula Sajewicz-Radtke, Małgorzata Lipowska, Dorota Kalka
  • sposób badania: badanie indywidualne
  • diagnozowany obszar: diagnoza: uwagi, pamięci operacyjnej i funkcji wykonawczych
  • grupa wiekowa: 10;00-12;11(30), normy stenowe
  • użytkownicy: psycholodzy (po przeszkoleniu), neuropsycholodzy

 

 

Cena: 1 344,00 zł
szt.

Diagnoza Więzi Rodzinnych Dzieci i Młodzieży [WIĘZI DiM]

Diagnoza Więzi Rodzinnych Dzieci i Młodzieży [WIĘZI DiM]
Diagnoza Więzi Rodzinnych Dzieci i Młodzieży [WIĘZI DiM]

Narzędzie składa się z 15 zabaw opisanych w podręczniku, oraz przygotowanych do ich przeprowadzenia pomocy. Wykorzystanie wybranych z zestawu zabaw w diagnozie dziecka pozwala na ocenę spójności systemu rodzinnego, czyli siły i jakości więzi uczuciowej pomiędzy członkami rodziny, hierarchii osób ważnych w życiu dziecka  oraz granic rodziny zewnętrznych i wewnętrznych (pomiędzy członkami rodziny). Na podstawie przebiegu zabaw wnioskować można o rodzajach problemów, których doświadcza dziecko oraz o ocenie zasobów członków rodziny do radzenia sobie w trudnych sytuacjach (w percepcji dziecka). W trakcie badania możliwe jest poznanie dziecięcej oceny kompetencji opiekuńczo-wychowawczych matki i ojca oraz stopnia zaspokojenia potrzeb dziecka przez każdego z rodziców.

Cena: 1 300,00 zł
szt.

Test Relacji Rodzinnych (TRR)

Test Relacji Rodzinnych (TRR)
Test Relacji Rodzinnych (TRR)

 

Test Relacji Rodzinnych służy do badania dzieci w wieku 6–14 lat, przy czym uwzględniono w nim wersję dla dzieci młodszych (6–9 lat) i wersję dla dzieci starszych (10–14 lat). Narzędzie pozwala uzyskać informacje o formie relacji w rodzinie (struktura rodziny) oraz jakości relacji pomiędzy jej członkami (stosunki uczuciowe w rodzinie). Badanie składa się z dwóch części, z których każda może być również przeprowadzona niezależnie – uzyskujemy wówczas informacje o jednym z aspektów funkcjonowania rodziny (forma lub jakość relacji). Badanie indywidualne przeprowadzane Testem Relacji Rodzinnych może być wykorzystywane w diagnostyce. Badanie grupowe natomiast, w którym bierze udział cała rodzina, budując model rodziny i określając jego strukturę (tylko I część badania), stanowić może narzędzie wykorzystywane w terapii rodzinnej do obserwacji relacji, komunikacji, procesu podejmowania decyzji i rozwiązywania konfliktów, a także do oceny efektywności procesu terapeutycznego.

Test składa się z zestawu figurek symbolizujących członków rodziny, zestawu wiadomości SMS (komunikatów wysyłanych poszczególnym członkom rodziny), dwóch "smartfonów" z których dziecko wysyła wiadomości, planszy służącej do rozmieszczenia poszczególnych osób oraz klocków, służących do oznaczania hierarchii w rodzinie. Zestaw testowy zawiera ponadto podręcznik oraz protokoły badania. 

Cena: 1 200,00 zł
szt.
  • nowość

Diagnoza Rozwoju Osobowościowego Młodzieży Niedostosowanej Społecznie DROM

Diagnoza Rozwoju Osobowościowego Młodzieży Niedostosowanej Społecznie DROM
Diagnoza Rozwoju Osobowościowego Młodzieży Niedostosowanej Społecznie DROM

 

  • autorzy: Wojciech Błażek, Urszula Sajewicz-Radtke, Magdalena Błażek, Aleksandra Lewandowska-Walter, Bartosz M. Radtke
  • kategoria narzędzia: TP
  • sposób badania: badanie kwestionariuszowe
  • diagnozowany obszar: osobowość, niedostosowanie społeczne
  • grupa wiekowa: 13-19
  • użytkownicy: psycholodzy

Ulotka DROM

DROM to bateria metod przeznaczonych do diagnozy rozwoju osobowościowego i społeczno-moralnego młodzieży powstała z myślą o opiniowaniu psychologiczno-pedagogicznym. Znajdzie zastosowanie w opiniodawczych zespołach sądowych specjalistów, poradniach psychologiczno- pedagogicznych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, schroniskach dla nieletnich, zakładach poprawczych, młodzieżowych oddziałach psychiatrycznych, poradniach zdrowia psychicznego, szkołach oraz wszystkich instytucjach, w których specjaliści pracują z młodzieżą. Bateria ta służyć może do wstępnej diagnozy pierwszych symptomów świadczących o nieprawidłowym rozwoju w sferze osobowości i/lub w sferze społeczno-moralnej, jak również do pogłębionej analizy funkcjonowania adolescenta, który już wkroczył na drogę demoralizacji. Diagnoza ta stanowić może podstawę opracowania programów interwencyjnych i zaprojektowania oddziaływań psychokorekcyjnych, psychoterapeutycznych i resocjalizacyjnych. 

Na DROM składają się:

  • Kwestionariusz Osobowości Młodzieży (KOM) – będący oryginalnym autorskim narzędziem powstałym na podstawie teorii Theodore’a Millona, które pozwala zrozumieć funkcjonowanie osobowościowe młodzieży prawidłowo rozwijającej się i tej z grup klinicznych;
  • Kwestionariusz Poczucia Winy (PW) oraz
  • Kwestionariusz Technik Neutralizacji (TN) – służące ocenie funkcjonowania w sferze społeczno-moralnej
  • Arkusz ustrukturyzowanego wywiadu 
Cena: 1 000,00 zł
szt.

Sortowanie Kart dla Dzieci SKD

Sortowanie Kart dla Dzieci SKD
Sortowanie Kart dla Dzieci SKD

Narzędzie służy do pomiaru funkcji wykonawczych u dzieci między 3. a 11. rokiem życia, ze szczególnym uwzględnieniem procesów kontroli hamowania. Obniżenie sprawności wykonawczych towarzyszy takim zaburzeniom, jak m.in.: zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD),  zaburzenia zachowania, depresja, zaburzenia obsesyjno -kompulsyjne, schizofrenia, zaburzenia uczenia się (w szczególności dyskalkulia). Narzędzie rekomendowane w psychologicznej, funkcjonalnej diagnozie ww. zaburzeń oraz gotowości szkolnej. SKD składa się z dwóch wersji (standardowa i równoległa), co umożliwia częste badanie dziecka, kluczowe w ocenie postępów terapeutycznych. Narzędzie jest przeznaczone dla psychologów i nie wymaga szkolenia. 

Cena: 1 000,00 zł
szt.
  • nowość

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus [B-16]

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus [B-16]
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus [B-16]

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. 

Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów powyżej 16 roku życia (w tym dysleksji rozwojowej). Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego (uprawnia szkolenie z Baterii-GIM). Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (koordynacja wzrokowo-ruchowa, organizacja percepcyjna; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym);  funkcje słuchowo-językowe (w tym:  słuch fonemowy; pamięć fonologiczna; umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej, abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek; uwaga i pamięć fonologiczna); tempo nazywania. Obok diagnozy funkcji narzędzie umożliwia również pomiar czytania (ciche, głośne, dekodowanie) i pisania (poprawność ortograficzna, ekspresja pisemna). Narzędzie posiada normy dla uczniów liceów ogólnokształcących, techników i szkół zawodowych. W przypadku osób dorosłych stosujemy normy dla typu ostatniej ukończonej szkoły.

 

Cena: 756,00 zł
szt.

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat
Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. 

Pierwsza w Polsce, psychometryczna bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów na drugim etapie edukacyjnym (klasy IV-VI SP). Zestaw testowy zawierający podręcznik, tablice testowe oraz komplet 15 protokołów badania wraz z arkuszami pracy. Test wymaga ukończenia szkolenia kwalifikacyjnego realizowanego na licencji Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku. 

 

Cena: 700,00 zł
szt.

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat

Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat
Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. Uprawnienia do posługiwania się testem posiadają osoby, które ukończyły szkolenie kwalifikacyjne z Baterii Dyskalkulia 10/12. 

Pierwsza w Polsce, psychometryczna bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów klas VI - VIII SP. Zestaw testowy zawierający podręcznik, tablice testowe oraz komplet 15 protokołów badania wraz z arkuszami pracy. Test wymaga ukończenia szkolenia kwalifikacyjnego realizowanego na licencji Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku. 

 

Cena: 700,00 zł
szt.

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 7-9 lat. Bateria-7/9 [B-7/9]

Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 7-9 lat. Bateria-7/9 [B-7/9]
Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 7-9 lat. Bateria-7/9 [B-7/9]

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. 

Bateria przeznaczona jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu i dzieci w wieku 7-9 lat. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Narzędzie składa się z testów diagnozujących: funkcje wzrokowo-przestrzenne (w tym: percepcja wzrokowo - przestrzenna i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy z materiałem wzrokowym; koordynacja wzrokowo-ruchowa, strukturalizacja percepcji; uwaga i kontrola wzrokowo - ruchowa podczas pracy z materiałem złożonym.; pojemność pamięci wzrokowej krótkotrwałej);  funkcje słuchowo-językowe; tempo nazywania; integrację percepcyjno-motoryczną oraz czytanie i pisanie.

 

Cena: 650,00 zł
szt.

Krótka Skala Rozwoju Dziecka KSRD

Krótka Skala Rozwoju Dziecka KSRD
Krótka Skala Rozwoju Dziecka KSRD

KSRD umożliwia przeprowadzenie wstępnej oceny rozwoju dziecka w wieku od 12 m.ż. do 12 r.ż. już na etapie zbierania wywiadu rozwojowego z dzieckiem (w warunkach poradni psych-ped czy gabinetu diagnostycznego) bądź też na podstawie pogłębionej obserwacji funkcjonowania dziecka w żłobku, przedszkolu czy szkole. Narzędzie oparte jest o tzw. normy rozwojowe i ma charakter tzw. check-listy. Ocena rozwoju dokonana z zastosowaniem KSRD daje diagnoście informację o prawidłowości rozwoju dziecka bądź konieczności pogłębienia diagnozy wraz ze wskazaniem obszarów deficytowych. KSRD ocenia rozwój dziecka w obszarach: motorycznym, poznawczym, emocjonalnym oraz mowy. Zestaw składa się z 14 arkuszy diagnostycznych przypadających na poszczególne miesiące (12, 18, 24, 30) oraz lata (3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12) życia. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy diagności. 

Cena: 600,00 zł
szt.

Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich. Rewizja 2015. Bateria-5/6R

Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich. Rewizja 2015. Bateria-5/6R
Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich. Rewizja 2015. Bateria-5/6R

UWAGA: Wymagane szkolenie kwalifikacyjne. Zamawiając ten test, w polu "Uwagi" wpisz nazwisko przeszkolonego diagnosty i numer uprawnień do posługiwania się tym narzędziem. 

Zrewidowana i zrenormalizowana wersja Baterii-5/6. Narzędzie przeznaczone jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich, w tym oceny gotowości szkolnej. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, po przejściu specjalistycznego szkolenia kwalifikacyjnego. Narzędzie składa się z testów diagnozujących m.in.: funkcje wzrokowo-przestrzenne, funkcje słuchowo-językowe, orientację w przestrzeni, sprawność motoryki małej, sprawność motoryki dużej, rozwój poznawczy i społeczno-emocjonalny.

Cena: 575,00 zł
szt.

Zestaw diagnozy podstawowej dla przedszkoli

Zestaw diagnozy podstawowej dla przedszkoli
Zestaw diagnozy podstawowej dla przedszkoli

Zestaw narzędzi diagnostycznych dla przedszkolnych psychologów i pedagogów umożliwiający prowadzenie podstawowych badań psychologiczno-pedagogicznych w przedszkolu w oparciu o Rozporządzenie MEN z dnia 30.04.2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Zestaw obejmuje następujące narzędzia diagnostyczne:

1. Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich - wersja skrócona. BATERIA-5/6S

Bateria przeznaczona jest do wstępnej psychologiczno-pedagogicznej diagnozy przesiewowej rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich, w tym oceny gotowości szkolnej. Narzędziem mogą posługiwać się psycholodzy, pedagodzy i nauczyciele terapeuci zatrudnieni w szkołach i przedszkolach. Narzędzie składa się z testów diagnozujących m.in.: funkcje wzrokowo-przestrzenne,  funkcje słuchowo-językowe, orientację w przestrzeni, sprawność motoryki małej, sprawność motoryki dużej, rozwój umiejętności samoobsługowych, zdolność do kontroli emocji, rozwój społeczny, rozwój poznawczy.

 2. Skala Ryzyka Dysleksji SRD6

Skala Ryzyka Dysleksji (SRD-6) jest metodą umożliwiającą dokonywanie wstępnej oceny ewentualnego zagrożenia wystąpieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu na progu szkoły. Zaletą proponowanej metody jest jej forma, która umożliwia dokonanie oceny i opracowanie wyników w bardzo krótkim czasie, do 10 minut.  Funkcje oceniane za pomocą narzędzia: motoryka mała, motoryka duża, funkcje wzrokowe, funkcje językowe – percepcja, funkcje językowe – ekspresja, uwaga. Narzędzie ma postać kwestionariuszową.

3. Zestaw metod diagnozy lateralizacji wraz z pomocami

Opracowanie zawiera zestawienie oraz opis kilkunastu prób oceny dominacji oka, ręki oraz nogi przydatnych w procesie określania formuły lateralizacji u dzieci. Integralną część opracowania stanowi zestaw pomocy testowych niezbędnych do wykonania wspomnianych prób diagnostycznych.

Cena: 524,00 zł
szt.

Skala Gotowości Matematycznej i Ryzyka Dyskalkulii

Skala Gotowości Matematycznej i Ryzyka Dyskalkulii
Skala Gotowości Matematycznej i Ryzyka Dyskalkulii

Narzędzie zostało opracowane w celu diagnozowania gotowości do nauki matematyki u dzieci wstępujących do szkoły. Umożliwia ono także zidentyfikowanie tych uczniów, których rozwój funkcji poznawczych oraz kompetencji matematycznych sugeruje możliwość wystąpienia w przyszłości trudności w uczeniu się matematyki (w tym dyskalkulii). Szeroki zakres diagnostyczny narzędzia umożliwia kompleksową diagnozę obszaru sprawności matematycznej badanego dziecka, zaś dołączone do narzędzia pomoce testowe czynią badanie diagnostyczne możliwie przyjemnym dla dziecka i zbliżonym do sytuacji zabawy. 

Narzędzie jest rekomendowane jako istotny element procesu diagnozy gotowości szkolnej, jak również planowania oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych w przypadku dzieci przejawiających trudności w uczeniu się bądź ich ryzyko. Narzędzie należy włączyć do procesu diagnozy zawsze, gdy w Baterii-5/6 badane dziecko uzyskuje niskie wyniki w podtestach: Matematyka i Kategoryzowanie.

Cena: 500,00 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl